Hedendaagse muziek is niet taboe in Antwerpen
(Hugo Heughebaert) Ons Erfdeel - 1991, nr 4, pp. 614-615
Naar aanleiding van de uitreiking van de 41ste Arkprijs van het Vrije Woord aan Frie Leysen, voormalig directeur van deSingel in Antwerpen, wordt de geschiedenis en het beleid van dit kunstencentrum geschetst. Vooral de aandacht die er besteed wordt aan de hedendaagse muziek wordt in de verf gezet - terecht, zoals blijkt uit de programmering in het voorbije seizoen: het eerste \Vioolconcerto\" van Walter Hus, \"Le Visioni di Paura\" van Wim Henderickx, \"Nonet\" van Peter Vermeersch en \"Dwap\" van Serge Verstockt zijn even zovele voorbeelden van gedurfde of vernieuwende creaties die hun weg naar deSingel hebben gevonden. Voor het Koninklijk Filharmonisch Orkest van Vlaanderen kunnen daar nog \"Fresco\" van Daniël Schroyens en \"Job\" van Frank Houwen aan toegevoegd worden, als bewijs dat Antwerpen de hedendaagse muziek niet links laat liggen."
Verder lezen?
Dit is een artikel waarvoor je moet betalen. Koop dit artikel of neem een abonnement om toegang te hebben tot alle verhalen van de lage landen.
Reactie plaatsen
Aanmelden